Wednesday, 24 August 2011

rasa kau & aku




CINTA itu menyempurnakan rasa..
Rasa yang bagaimana?

Rasa bilamana aku perlukan kau,
Kau sentiasa ada disisiku..

Rasa bilamana aku sedih,
Kau sentiasa menghiburkan aku..

Rasa bilamana aku gembira,
Kau ada untuk aku kongsikannya..

Rasa bilamana,
Kau juga merasai apa yang aku rasakan..
^_______^

Sunday, 21 August 2011

kita bercinta di syurga


Berkali-kali dia menekan butang 'play' di radio hadapan. Mahu mendengar lagu daripada kumpulan kegemarannya, FarEast. Suasana di luar amat gelap. Sesekali kelihatan pancaran kilat beserta guruh. Sama-sama memeriahkan suasana malam di lebuhraya. Hujan sejak awal perjalanan tadi masih lagi tidak menunjukkan tanda-tanda untuk berhenti mengalah. Hanya beberapa minit sebentar tadi hujan turun renyai-renyai.
Pemanduannya ditumpukan sepenuhnya di jalan yang sedang dilalui. Tahap keselamatan diletakkan pada tahap tertinggi di saat-saat begitu. Manakan tidak. Kiri kanan jalan, dipenuhi dengan kenderaan berat. Masing-masing memecut laju untuk ke destinasi yang dituju. Khuatir jika matanya berasa letih, sejak awal lagi dia sudah minum secawan kopi panas di hentian rehat setengah jam yang lalu. CD yang dimasukkan tadi, mungkin dapat membantu pemfokusannya berada pada tahap yang meyakinkan.
"Abang nak dengar lagu ape?"
Satu suara tiba-tiba memecah kesunyian perut kereta yang sedang meluncur laju.
"Sayang cuba tekan nombor 3.. dah lama abang tak dengar.. sedap lagu tu.."Balas Amin kepada isteri tercinta, Izyani. Dengan nada yang lembut, tetapi masih jelas didengari.

"Err.. Ade la.. Hehe.."

"Tajuk pe lagu tu?"
"Hek eh.. Nak rahsia-rahsia plak.."
"Suprise-surprise.. Lagu ni abang tujukan khas buat bidadari tercinta abang ni.." Ujar Amin bersahaja. Tangannya membelai manja pipi Izyani. Terasa kebahagiaan di situ.
"Romantiknye abang ni.."
"Mesti la.. untuk bidadari abang sorang ni je.."
Seketika kemudian, kedengaran lagu dimainkan. Izyani senyum, seraya memandang wajah suami di kerusi pemandu. Mendalam sekali setiap bait-bait lirik yang dilagukan.
Mekar di taman hati..
Cinta pertama..
Engkau ciptaan seni idaman kasih..
Antara bibir tersiratnya pekerti..
Kelembutan yang mendamaikan jiwa..
"Oo.. lagu ni rupenye.." Izyani sempat menyimpul satu senyuman manja buat sang suami di sebelah.
"Sayang suka lagu ni?"Soal Amin.
"Yup.. suka sangat-sangat.. dulu-dulu kat asrama, memang selalu sangat dengar lagu ni.. Masa remaja kan.. Dulu ada kawan-kawan yang sampai tunggu-tunggu kat radio untuk dengar lagu ni.."
Sayang tak tunggu kat radio?
"Hehe.. ada la gak nak wat camtu.. tapi tak sempat.."
"'First time' abang dengar lagu ni, abang akan fikir sorang-sorang.. sapa la calon isteri abang nanti.. sebab cinta yang Allah anugerah kat abang, abang nak kongsi dengan isteri abang ja.. dan abang selalu berdoa, untuk Allah anugerahkan kat abang, seorang yang solehah untuk sama-sama berkongsi cinta daripada Allah ni.. dan sekarang ni, Allah dah makbulkan doa abang.." Bicara Amin panjang lebar.
Izyani di sebelah menarik nafas panjang. Lalu dihembuskan perlahan. Ada rasa terharu di hatinya. Syukur atas anugerah yang diberikan Allah. Mendapat suami yang soleh. Sentiasa meletakkan cinta atas dasar Iman dan taqwa. Sentiasa mengingatkan bahawa tidak ada satu pun milik kita di dunia.
Semua itu, hanya pinjaman sementara. Yang boleh ditarik balik, pada bila-bila masa. Bersedia atau tidak, bukan itu menjadi persoalan. Tepuk dada, tanya persediaan. Termasuklah dalam soal cinta. Cinta atas dasar kerana-Nya, akan sentiasa merasa bahagia. 
"Tak percaya? Cubalah!" Kata-kata Ustazah Fatimah sejak di zaman matrikulasi dulu, sentiasa terngiang-ngiang di telinga. Dari situ, dia membulatkan tekad. Untuk bercinta hanya kepada suami. Disandarkan cinta itu hanya pada Illahi.
"Sayang pulak camna?"
Amin mengejutkan lamunan Izyani dengan soalan tadi. Perasaan tadi membuatkan dia berasa seperti berkhayal. Khayal dalam keasyikan bercinta bersama suami.
"Sayang akan tanya diri bila dengar lagu tu.. layak ke diri ni untuk terima 'cinta pertama'? Memang rasa tak layak sangat-sangat.. siapa la yang nak 'share' 'cinta pertama' dengan sayang.."
"Alolo.. Wat ayat sedey plak.."Amin memintas kata Izyani.
"Huhu.. yala.. mesti la sedey.. bukan la sedey, tapi camtu la kan.. sapa la kita ni.."
"Sekarang ni sedey lagi la?"Soal Amin ringkas.
"Tak dah!"Balas Izyani.
"Sebab?"
"Sebab tak sedey laa..." ^_^
"Oo.. kenakan abang ye.."
"Tak la.. tapi betul la.. sekarang tak sedey dah.. sebab Allah dah pinjamkan kat sayang seorang suami yang baik, soleh untuk sama-sama kongsi rasa seronok, sedih.."
Amin membelai lembut pipi Izyani. Dirapatkan sedikit tubuh isterinya, lalu dikucup dahi isteri tercinta.
"Semoga kita dapat bercinta lagi di Syurga nanti..Doanya di telinga Izyani..
"Ameen.."Balas Izyani.
Kelihatan kilauan cahaya cerah dari arah belakang kereta. Seperti memberi isyarat kecemasan. Amin memandang ke arah belakang melalui cermin sisi kereta.
"Lajunye kereta tu.."Getusnya di hati.
"Ya Allah!!"
Ayat itu tiba-tiba terpacul daripada mulutnya. Baru kini dia sedar. Mereka sedang berada pada lorong memotong.
Dammmmm!!
Satu hentaman kuat dari arah belakang. Keretanya gagal dikawal. Berputar-putar di tengah lautan kenderaan yang lain. Dapat dirasakan putaran itu amat kuat sekali. Akhirnya melanggar tembok pembahagi jalan.
----
Dalam kebahagian, dijemput bertemu Yang Maha Esa?
Mustahil?
Semoga kita dapat bercinta di Syurga nanti..




hayati lah kisah cinta ini...

bersabar lah duhai hati


Kehidupan ini adalah permainan dalam pelbagai adegan yang mencabar dan penuh dugaan serta ujian Allah. Sesungguhnya segala dugaan bertujuan menguji kesabaran dan tahap keimanan seseorang hamba.
Apabila terujinya seseorang hamba, maka segala mehnah dari-Nya itu adalah sebagai penghapus dosa yang menggantikan hukuman di akhirat kelak.
Kadangkala apabila diuji, kita merasa cukup kuat dan kental jiwa untuk menempuh segala dugaan yang mendatang, namun ada masanya pula kita cukup lemah dan merasa hampir rebah dalam perjuangan meniti kehidupan.
Ada kalanya kita berupaya melepasi ujian itu, namun ada kalanya juga kita merasakan tidak berupaya menghadapinya lantas merungut dengan apa yang berlaku.
Sesungguhnya tidak kita nafikan, ada ketika kita tidak mampu mengelak daripada menghadapi tekanan dalam menjalani kehidupan. Pelbagai tekanan dihadapi menyebabkan kita hilang semangat dalam menempuh cabaran dan dugaan yang datang silih berganti atau secara bertimpa-timpa.

cinta yg dikhianati

Memang sangat sakit bila dikhianati.. 
Sangat pedih rasanya bila hati terluka.. 
Tp, bersyukurlah
 kerna Tuhan telah menunjukkan perangainya
 yang sebenar-benarnya..
 Hargai sisa-sisa hidup ini.. Bergembiralah selalu ;)

Friday, 19 August 2011

cerita cinta

GURLZ > awq???
                   "awq sygs sye x????"


BOY > cyunx... but juz friend jew..
             nape awq tnya???


 GURLZ >xdew pape lah...
                 sjew jewh tnya...
                 napew xleyh keyh????


padahal hal hati si dia sedih  bela dgr jwapan si lelaki niew... =(
wlau pape pon si dia ttp sygs kan si laki niewh....


si dia membalas


BOYS > boleyh jewh...tpi gasew mcm laen mcm jew


GURLZ >lain mcm mana 2 awq???


BOYS>ermm xdew pape lah...abaikan ..
          "kita kawan"


GURLZ> a ah kita kawan..kawan baek kan.heheh


tpi dlm hati si gadiz niewh....angap lebih dri 2...
1 ari si laki niew mnx tlog si gadiz niew...


BOYS>awq??? awq boleyh tolong sye x???sye nak upload picx n tukau status at fb sye...tpi sye jrg on9
              maklumlah bz kata kan....boleyh x awq on9kan fb sye????


GADIZ >boleyh ajew....sye xkesah pon....
                   
hati si gadiz niew appy bila si laki ckp cam 2 at dia....


si dia membalas


BOYS> owkey thanks sygs awq...awq lah kawan baek sy...=D


dalam hati si gadz 2 pon berkata "awq taw x nape sye appy???sbb dlu mse kita couple...sya tkot nak mnx akaun fb awq...sya tkot awq mara sye...tpi akhirnya awq bg jgk...wlaupon sbgai kawan..."


1 ari si laki niewh msg si gadiz niew...


BOYS> hai awq...wat pewh 2...???bole msg x??? sye boring niew....


GIRLZ>hey..xuat pape pon...boleyh ajewh..jom lah sye pon ngh bosan niewh =)


tpi sbnarnya si gdiz 2 bz...coz dia bz uat homework dia...demi si laki niew..dia sngup xuat homework dia
sbb dia nak sgt msg si laki niew...


makin lama si gadiz nie sdau yg dia boleyh terima kenyataanyg laiki nie bukan milik dia..myb sbgai kawan jewh...dan dimiliki oleh org lain..
si gadiz nie selalu doa kan kebhgian laki niew...
wlaupon sbgai seorg kawan..


sekian~~~







RAYA-raya!!

huhu!!xsbar nak smbut raya taun nie niewh..
haha..nak kutip wit bnyk la...
hahha......mcm udax jewh an.
suka ati sya lah nak kutip wit raya bnyk...
xssuh an kowg pon..hahah

jom layan lagu raya jap..
huhuhu

A:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira


E:
Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa


( korus 1 )
A:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang
E:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi


( korus 2 )
A:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman
E:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri


A & E:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira


( ulang korus 1 & 2 )


haha.. =D
semangat betul...


huh!! sdp nya..haha...

biskut almond london

rose strawbery



selamat menyambut ari raya 2011








Thursday, 18 August 2011

hmm 17/08/2011

17/08/2011


huh!! mcm benda yg berlaku at aq..hmm!!
serentak plx 2..huh!!
aq hilang semuanya!!
termasuk org yg aq syg!!
hm!!!


tepat kul 12malam!! aq call someone niew..
nak ucp kan bday dia...
tpi line dia bz..
haha..maklum lah bday dia kata an..
n dpt pngilan percuma kata an..hahah...


so aq juz dpt antar mset ucpan jewh lah...
sbgai kwn jewh..xlebih pon...
so genap lah umor dia 17...
hmm!!
tpi yg sedih sekali ...
aq ptz ngn ex aq apiet!!
hmm!!
aq punya lah syg kan dia..
dia uat aq mcm niew..
pewh hancur ati aq dibuat nya!!!
eiii!!
bengang jgk aq dibuat nya!!


hmm!!!kesabaran aq pon ada batasnya jgk!!
hmmmm!!!
MOOD>sedih+kecewa+hampa!!